Színház

Megtalálni önmagunkat – előadás készült Jordán Adél életéről

2021.08.06. 16:55
Ajánlom
Az AlkalMáté Trupp Jordán Adélról szóló darabja fájó őszinteséggel beszél kudarcokról, félresikló kapcsolatokról, szakmai sikerekről, a boldogság kereséséről és az önmagunkhoz vezető útról.

Egy másfél évtizede tartó közös vállalás ér véget augusztusban a Benczúr kertben: a 2003-ban végzett Máté-Horvai osztály ugyanis ennyi ideje ül össze minden évben, hogy bepillantást engedjenek az életükbe, színdarabbá formálják a múltat és jelent. Bár nem mindenki tartott ki végig, a csapat nagy része együtt maradt, és örömmel vetették bele magukat annak az előadásnak a próbáiba, melynek a középpontjában Lázár Kati és Jordán Tamás lánya, Jordán Adél áll.

Hogy miért fontos kihangsúlyozni az ismert és elismert szülőket? Mert az a művészközeg, ami Adélt gyerekkorában körülvette, a színház és a szülei árnyékában átélt dolgok alapjaiban határozták meg őt. Ezt ezen az estén a színésznő lerázza magáról, és kegyetlenül a Benczúr kert nézőtere felé üvölti: ő megpróbálta, de nem olyan, mint az édesanyja.

Adél története így válik az útkeresés történetévé, melynek „végén” megcsillan a megbékélés reménye.

Az előadás kendőzetlen őszinteséget ígér, és a játszótársak valóban nem finomkodnak: hol elrajzolva, viccesen, hol komolyan és húsba vágóan mesélnek tapasztalatokról és emlékekről. Feltűnnek a színházi élet ikonikus alakjai is az osztály tolmácsolásában: Ascher Tamás és Máté Gábor – utóbbi visszatérő figuraként ezúttal szeppukut (rituális öngyilkosság) követ el, jelezve, hogy ez a sorozat zárórésze. De ott van Keresztes Tamás is, aki 12 év után a színpadon is elválik Adéltól és végül megkapjuk a már jól előre beharangozott „beleállást” is: a színésznő és Székely Kriszta egymásra találásának történetét.

IMG_7864af-172143.jpg

Jordán Adél az AlkalMáté Trupp előadásában (Fotó/Forrás: Vass Antónia)

Nincs ágyúdörgés és repedő plafon, a találkozás története olyan természetességgel rajzolódik a színpadon, hogy már-már túlzott hype-nak érződik az „LMBTQ-propagandának” titulált vallomás.

Nincs igazi lezárás.

Az osztály életében egy korszak ugyan véget ért, ám ahogy a fináléban elhangzó dal is pozitív kicsengést ad a történetnek, szinte egészen bizonyos, hogy nem utoljára állt össze ez a csapat.

Fejléckép: Jordán Adél az AlkalMáté előadásában (fotó: Vass Antónia)

Programkereső

Legolvasottabb

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden csütörtökön a Fidelio hírlevelében

Nyomtatott magazinjaink

Ezt olvasta már?

Színház gyász

Elhunyt Babarczy László

A Kossuth- és Jászai Mari-díjas színházrendező, színigazgató, tanár, a kaposvári Csiky Gergely Színház örökös tagja hosszú betegség után, 86 éves korában halt meg – tudatta a művész lánya, Babarczy Eszter.
Színház ajánló

Modernkori boszorkányüldözés – a Vadászat a Budaörsi Latinovits Színház műsorán

Érzékeny témát feszeget a Budaörsi Latinovits Színház február végi bemutatója, súlyos vád és önbíráskodás feszül egymásnak, zsigeri düh kontra jogrend. A Pelsőczy Réka rendezte előadás a közösség erejének kétélűségét vizsgálja.
Színház ajánló

Szent őrületben – a Szentivánéji álom a Budaörsi Latinovits Színház műsorán

A Szentivánéji álom egyike Shakespeare legőrültebb darabjainak, ami nem csekélység: Shakespeare és az őrület hosszú, cikkcakkos közös határral rendelkeznek. De, szemben a két őrület-tragédiával, a Macbeth-tel vagy a Lear királlyal, a Szentivánéji vígjáték-őrülete nem halálos, legalábbis látszatra nem az, illetve csak jóval később halunk majd bele, amikor már arra sem emlékszünk, hogy mibe is haltunk bele.
Színház interjú

„Nem kell mindenkinek egyformának lennie” – interjú Balázs Andreával

Január 28-án mutatja be a Karinthy Színház a Budapest Playhouse független produkciós műhellyel közösen, Iványi Árpád rendezésében Neil LaBute szatirikus komédiáját, melynek főszerepét Balázs Andrea alakítja. Az Olivier-díjra is jelölt FAT PIG (Kövér disznó) a mai társadalmat veszi górcső alá, és többek között azt a kérdést feszegeti, hogy milyen hatással vannak ránk a társadalmi elvárások. A színésznővel idealizálásról, testképzavarról és az előadás mély mondanivalójáról is beszélgettünk.
Színház ajánló

Önmegvalósítás kutyabőrben – monodráma Kafka nyomán a 3K-ban

Vadász Krisztina előadása a fizikai és a prózai színház nyelvén beszél az önmegvalósítás és önállóság nehézségeiről, a megerősítésekről, illetve azok hiányáról, szabadságról és az igazság fáradhatatlan kutatásáról. A monodráma február 18-tól látható a 3K Kulturális Központban.