Már a helyszín is megidézi a 18. századi főúri szalonok világát. A Kálmán Imre Teátrum vörös kárpitjával harmonizáló, jelzésszerű díszletek azt a hatást keltik, mintha a néző is a történet résztvevője lenne. A szereplők is közelebb jönnek: kilépnek a páholyok félhomályából, a közönség soraiból nézik végig, ahogyan partnereiket elcsábítják, vagy éppen párbajoznak a széksorok között.

Kelemen Hanna és Kardffy Aisha a Veszedelmes viszonyok sajtótájékoztatóján (Fotó/Forrás: Art&Lens Photography / Budapesti Operettszínház)
Ehhez Berzsenyi Krisztina, az előző munkáihoz hasonlóan, korhű jelmezeket álmodott a szereplőknek, az abroncsos szoknyák és rizsporos parókák pedig a közönségnek is segítenek belehelyezkedni egy letűnt kor bohém világába.
Ez egy súlyosan erotikus darab
– mondta el a Veszedelmes viszonyok január 19-i sajtóeseményén az előadás rendezője, Kiss Csaba, hozzátéve, hogy ennek ellenére a színpadon nincs meztelenség, sem trágár kifejezések. „A rokokó erotikája a képzeletben van.”

Kiss Csaba a Veszedelmes viszonyok sajtótájékoztatóján (Fotó/Forrás: Art&Lens Photography / Budapesti Operettszínház)
Kiss Csaba a darabbal egy 2020-as rendezését is megidézi, hiszen a Veszedelmes viszonyok a produkció stiláris folytatásának is tekinthető. Az új bemutatót már az is összekapcsolja a Tajtékos dalokkal, hogy Vian szerepet vállalt egy Veszedelmes viszonyok-feldolgozásban (ez el is hangzik a polihisztor életéről szóló előadásban), színpadi megvalósítás tekintetében viszont egyértelműen egymásra reflektálnak.
Azt akartam, hogy érezzük meg, hogy ez nem egy színpad–nézőtér kettősségéről szóló darab, hanem gyakorlatilag ez a tér [a Kálmán Imre Teátrum – a szerk.] a díszlete az előadásnak.
A hagyományostól eltérő térhasználat mellett ismét fontos szerepet kapnak a vetítések, az alkotóknak így lehetőségük van egy-egy szereplő perspektívájából megmutatni a jeleneteket. Ebből a szempontból elrugaszkodtak attól a gondolattól, hogy a Veszedelmes viszonyokban korhűségre törekedjenek, a kamera feltalálása és a cselekmény ideje között ugyanis csaknem száz év különbség van. Az előadásban ezenfelül nem egyszerű vetítést alkalmaznak, a felvételek élőben, valós időben, fekete-fehérben készülnek, és kerülnek vászonra.
Életemben ilyen nehéz munkám még nem volt
– fűzte tovább a rendező, utalva arra, hogy a közelmúltban több színész is megbetegedett, ez pedig kihatott a próbákra is, amik elmondása szerint feszültségektől mentesen zajlanak. A nyugalom okát Kiss Csaba abban látja, hogy a szereplők kivétel nélkül lelkesen és erőn felül meg akarják csinálni ezt az előadást.
Fejléckép: Sándor Péter, Gubik Petra, Széles Flóra és Kocsis Dénes a Veszedelmes viszonyok sajtótájékoztatóján (fotó: Art&Lens Photography)